Sennelier Oil Color Rive Gauche 703 Payne's Grey - 200ml
Τα λάδια Sennelier Rive Gauche φέρνουν την επανάσταση στα λάδια ζωγραφικής! Στεγνώνουν 2 φορές ταχύτερα από τα κλασσικά λάδια ζωγραφικής κάνοντας έτσι ταχύτερο το χρόνο δημιουργίας του έργου. Ενώ π.χ. το Λευκό Τιτανίου κάνει πάνω από 8 ημέρες να στεγνώσει στα κλασσικά λάδια, στα Rive Gauche στεγνώνει σε 5 ημέρες (σχεδόν μισός χρόνος). Υψηλή περ + Read More
- Τα λάδια Sennelier Rive Gauche φέρνουν την επανάσταση στα λάδια ζωγραφικής!
- Στεγνώνουν 2 φορές ταχύτερα από τα κλασσικά λάδια ζωγραφικής κάνοντας έτσι ταχύτερο το χρόνο δημιουργίας του έργου. Ενώ π.χ. το Λευκό Τιτανίου κάνει πάνω από 8 ημέρες να στεγνώσει στα κλασσικά λάδια, στα Rive Gauche στεγνώνει σε 5 ημέρες (σχεδόν μισός χρόνος).
- Υψηλή περιεκτικότητα σε χρωστικές (πιγκμέντα) για υψηλή καλυπτικότητα και καθαρότερες προσμίξεις.
- Έχουν σατινέ αποτέλεσμα και ομοιόμορφη υφή και είναι κατάλληλα για όλες τις τεχνικές ελαιογραφίας (glaze, wet on wet κτλ.).
- Περιέχουν καρθαμέλαιο που είναι ανθεκτικό στο κιτρίνισμα του χρόνου αντίθετα με τα περισσότερα λάδια ζωγραφικής που περιέχουν απλό λινέλαιο.
- Οι αποχρώσεις του καδμίου έχουν την καλυπτικότητα και την ζωντάνια που έχουν σχεδόν και τα πραγματικά χρώματα καδμίου!
- 32 χρώματα (81% της γκάμας) αποτελούνται από μια χρωστική (μονοπίγκμενα).
- Είναι οικονομικά, ενώ όλες οι αποχρώσεις έχουν την ίδια τιμή (1 σειρά)
- Φτιάχνονται στη Γαλλία - Made in France
- Κατεβάστε / εκτυπώστε το χρωματολόγιο-φυλλάδιο εδώ
-
ManufacturerSennelier
-
Product TypeOil Paints
-
Barcode3046450766353
-
Color FamilyBlack & Grey
-
Color NamePayne's Grey
-
Paco code7102611
-
No.703
-
Size200ml
-
SKUSENNEL-N130332.703
-
DescriptionOil Paint
Πληροφορίες Χρωστικής
-
Pigment NamePBk9-Ivory Black
-
Pigment typecharred animal bone
-
Chemical Namecarbon + calcium phosphate
-
Chemical FormulaC + Ca3(PO4)2 or C x CaPO4
-
Properties
Ivory Black is a cool, semi-transparent blue-black with a slight brownish undertone and average tinting strength. It mixes well with any color, and creates a range of dull greens when mixed with yellow. It has good properties for use in oil, can be slow to dry in oil form, and should never be used in underpainting or frescoing. Ivory Black is denser than Lamp Black.
-
Permanence
Ivory Black is very lightfast and has good permanence, though it is considered the least permanent of the major black pigments.
-
Toxicity
Ivory Black has no significant hazards.
-
History
Ivory Black is a carbon based black first named as Elephantium, and described in the 4th century BCE as produced by heating ivory scraps in clay pots to reduce the ivory or bone to charcoal. The deviation in names is because the more expensive varieties of this pigment were made by burning ivory, and the less expensive ones by burning animal bone. In the 19th century, the name Ivory Black was finally permitted to be applied to Carbon Black pigments made from bone. True Ivory Black is rare in modern times due to the protection of ivory, and the synthetic variety produced today was discovered in 1929. Bone Black is produced as an industrial pigment.
-
Pigment NamePB29-Ultramarine [Blue]
-
Pigment typeinorganic
-
Chemical Namecomplex silicate of sodium and aluminum with sulfur
-
Chemical FormulaNa8-10Al6Si6O24S2-4 or Na6-8Al6Si6O24S2-4
-
Properties
Ultramarine is the standard warm blue, a brilliant blue pigment that has the most purple and least green in its undertone. It has a moderate to high tinting strength and a beautiful transparency. Synthetic Ultramarine is not as vivid a blue as natural Ultramarine. Ultramarine dries slowly in oil and tends to produce clean, though granular, washes in watercolor. French Ultramarine mixes well with Alizarin colors in oil and watercolor form to create a range of purples and violets. It can dull when mixed with white in acrylic form, but mixes well with other colors. The shade varies based on manufacturer. Considered a great color for glazes, it is not suitable for frescoing.
-
Permanence
Ultramarine has excellent permanence, although synthetic Ultramarine is not as permanent as natural Ultramarine. It may discolor if exposed to acid because of its sulfuric content.
-
Toxicity
Ultramarine has no significant hazards.
-
History
The name for this pigment comes from the Middle Latin ultra, meaning beyond, and mare, meaning sea, because it was imported from Asia to Europe by sea. It is a prominent component of lapis lazuli and was used on Asian temples starting in the 6th century. It was one of the most expensive pigments in 16th century Europe, worth twice its weight in gold, and so was used sparingly and when commissions were larger. Ultramarine is currently imitated by a process invented in France in 1826 by Jean Baptiste Guimet, making blue affordable to artists and extending the range of colors on their palettes.
No files available
Customer Reviews
No reviews yet